21 jan. 2009

Jag tror på äktenskapet

Det är starkt av t.ex. Göran Hägglund att i stark motvind våga stå för Äktenskapet så långt han kunnat, och gått emot många populister som mest skriker ut sin "rätt" för att ha allt. Var är vi andra som inte tycker som många i media men som Göran Hägglund vågar ha en obekväm syn på denna fråga som ju borde få större uppslutning ibland en mycket stor massa som jag tror är alldeles för passiv, fridsamma sunda människor. 

Själv anser jag att äktenskapet och vigsel är emellan man och kvinna. Det verkar som om de som skriker mest ibland de som förordar samkönade äktenskap glömmer att inte alla anser det som naturligt och att naturen måste få ha sin gång. Jag är av den uppfattningen att om alla skall få sin rätt så har vi snart en begränsning av barn och samkönade pars att rätt till att ha åtminstone 2 barn, för att inte falla utanför det normala.  Man vill skapa något naturligt utifrån något som faktiskt inte fysiskt fungerar oavsett hur man vänder och vrider på det.

Jag håller inte med att samkönade par är rätt enligt min syn, däremot respekterar jag deras val.

Men måste man härma allt som heteropar har "helt naturligt". Eller är det så att man på grund av ett konstlat förhållande försöker förändra världen att passa in med sitt eget sätt att leva, även om det är på konstlad väg. 

Jag är för att en man och en kvinna skall kunna bilda familj genom att vigas i äktenskap och att de får växa ihop tillsammans och bygga samhället. 

Visst kan par av samma kön bli bra föräldrar men jag anser inte att det är naturligt. Hade vi talat om genmanipulation av grödor så hade fler skrikit och protesterat mot att tillåta det onaturliga. Nu är ju det bara människor. Vilken värld vi lever i.  

Hoppas bara att man inte röstar bort rätten att olika samfund och kyrkor får lov att åtminstone göra sin teologiska förrättning på sitt sätt enligt den religionsfrihet som vi faktiskt har i Sverige.

Än så länge lever hoppet om en bättre värld för alla. Kan jag så gör jag något, precis som Göran HägglundKristdemokraterna.

Låt oss inte vara likgiltiga utan passionerade i viktiga frågor som är viktiga även för generationer efter oss. Inte montera ner samhällets "ryggrad"

John Hedberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar