14 jan. 2010

Nu vågar jag drömma igen...

Vilken fantastisk värld vi lever i med alla dessa unga talanger som berikar mitt liv med deras drömmar... Vem kan inte smittas och vilja erövra världen igen, igen och åter igen.

Tack för de ni är allihop och att jag får vara en del av era liv.

JAH

8 okt. 2009

Hej Alla i Sverige!!!

Vi har det bra har i America.
Efter vi kom hem ifran Sverige jag har forsokt att lara Jaxon lite Svenska.
Han forstar ratt mycket som jag sager och kan saga "Sko."
Hoppas att ni har det bra ocksa!!!


At the Player Family Reunion


In Jackson Hole, Wyoming
With his favorite Aunt Jenny

In a Bouncey House

2 juni 2009

Det är spännande för det mesta

Att ha det kall som jag har innebär ofantligt olika saker. Och många av dem är spännande för man arbetar med människor och de är inte alltid förutsägbara.

Herren är dock en mästare på att planera och är än mer skicklig än man kan föreställa sig.

Om jag skulle vilja träffa, låt säga Kung Carl 16 Gustav så hade jag fått söka audiens och så vidare.

Herren däremot hade skickat mig på en tågresa där plötsligt tåget stannar för att en ko hade blivit träffad av blixten och fallit död ner på tågspåret varvid tåget var tvunget att stanna. I samma trakt är det årlig veterinärskonvent som hör talas om detta och alla åker till spåret för att spana in denna lätt åskflamberade hamburgare i form av en ko, nu celestial, i denna grupp är de en person som plötsligt kommer på att han glömde lätta på trycket och ber att få använda faciliteten i tågvagnen där jag sitter, Eftersom det är lite kö dit sätter sig herrn ner och av ren artighet börjar tala och presenterar sig som Carl Gustav, ja du vet.

Herren kan göra det enkelt ibland men ibland har han ett väldigt fantastisk raffinerat sätt att få igenom sina saker för oss enkla människor. Tänk om vi bara ville uppskatta planeringen, timingen och exaktheten.

Jag har sett det och förundras gång på gång.


JAH

http://johnhedberg.blogspot.com/

Blogger Labels: Herren,Kung,audiens,blixten,hamburgare,faciliteten,artighet,planeringen,timingen,exaktheten

17 maj 2009

26 apr. 2009

Göteborgsbild

Var på snabbvisit i Göteborg förra veckan och besökte då platser där jag upplevt något som barn. Här är Feskekörkan där moster Ellen hade fiskaffär. Där i kanalen låg ett par fiskebåtar infrusna en vinter och jag gick på isen på utsidan ena båten där isen brast. Jag trodde jag skulle drunkna eftersom jag inte kunde simma och vattnet var iskallt. Plötsligt tar någon tag i kragen och drar upp mig på däck och levererar mig in i Feskekörkan för vidare avbasning och värme.

Mot bottre änden av saluhallen här höll Christina McGregor till med sitt fiskstånd ute i det fria. På kvällarna släpade mor Connie som 12-åring överbliven fisk, lädor och stånd på släpkärra hela vägen uppför backen för nattinkvartering. Tänk dig vägen åt vänster av Feskekörkan i en stor sväng upp mot husen som ses ovanför. Jag besökte samma dag Saluhallen i stan och såg vid 17-tiden hur man tog ner sina stånd utomhus och packade alltsammans i bekväma lastbilar och släp för att åka hem för dagen. Hela nedtagningen tog sisådär 30 minuter och ingen tycktes trött. Det var annat på mammas tid. Smått nolstalgisk följde jag ilastningen och föreställde mig lätt hur kämpigt det måste ha varit för den unga flickan som därefter gick till hamnkrogen och försökte få med sig sin givmilda men berusade mormor hem.
Posted by Picasa

Vår i Rallarrosenlund

Jag passade på medan krokusarna var fräscha och solen lyste på dom. Då jag förstorar bilden blir jag imponerad av skärpan. Jag har inte lyckats så bra med makron tidigare men det blir bättre med stativ.
Vår på er alla!
Posted by Picasa

18 apr. 2009

Stjärna till Sverige

Den lilla stjärnan från USA (se nedan) är i Sverige tillsammans med sin mamma, mormor och moster mellan den 20 maj och 10 juni in live. De är först i Stockholm och anländer så småningom till "landet".

TVÅ HELGER MED PRESIDENT HINCKLEY

Datorn bläddrade bland alla våra bilder och dessa numera historiska bilder kommer upp. De är inte fejkade, utan fullkomligt sanna och väldigt roliga att ha och lika roliga att dela med sig av.

Hinckley pr och Arne  Odense

Arne som regionrepresentant följer president Hinckley i Odense 1992. Gunnel hänger med på ett hörn.Hinckley, pres o syster Odense 1992

Det var då han tog historien om hur danskarna fick sitt språk – faktiskt tre gånger. Första gången för bara missionärerna, som skrattade högt , länge och instämmande. Andra gången för alla ledare, som skrattade - en del lika förtjust som president Hinckley själv, andra lite mer artigt. Tredje gången blev det på den allmänna konferensensessionen - då hade han mest roligt själv. Danskarna var mer svårflirtade.

“När man byggde Babels torn gick en man runt nere på marken och spanade uppåt där man murade tegel. Tornets höjd var så imponerande att han gapade av förvåning. Det bar sig inte bättre än att en av murarna slant med sleven och murbruket ramlade ned i munnen på den gapande åskådaren. Det danska språket hade fötts!”

Hinckley, syster Odense 1992

Gunnel med syster Hinckley. 1992

Men de hade också besökt Göteborg stav tidigare och då åt vi middag med dem i Kåsjön, huset ägdes då av Per Malm. Det blev inkokt piggvar (båda tyckte om fisk) med smör och pepparrot mins jag. Vi klarade alla benen (i fisken) 1979

Kåsjön med pres Hinckley

24 mars 2009

Stjärnan från USA

Jaxon

 

Mathilda Edvinsson läser för Maja


Söt vy på söndag eftermiddag i Örebro. Jag tar då och då en bild på församlingens medlemmar vilket inte är så dumt eftersom ansiktena förändras så snabbt.
Mathilda här spelar en av huvudrollerna i den kommande musikalen som Gunnel och många andra arbetar på just nu.
Posted by Picasa

23 mars 2009

En dag på Bildeve däckhantering.

Inhämtning med kommunalt stuk, 3 personer som gör jobbet.

Sedan har vi hjulinställningen Johannes vår vinkelman. Man ställer in ”toe-in och Toe-out”, kolla in bilnumret.

15 mars 2009